logo Magnesia

מגנזיום. אנרגיה לגוף שלנו.

כיצד המגנזיום מסייע ?

מגנזיום. אנרגיה לגוף שלנו.

מגנזיום משפיע על יותר מ- 300 תגובות מטבוליות בגוף. העובדה שהוא חיוני ומשתתף בכל כך הרבה תהליכים בגופינו, מקשה את ההסבר על נחיצותו. רבים מהתסמינים שאנו חשים מידי יום מקורם במחסור במגנזיום. לכן מומלץ להשלים את צריכת המגנזיום היומית המומלצת.

מגנזיום הוא יסוד טבעי, חיוני לכל האורגניזמים החיים. מגנזיום משתתף בתהליכים מטבוליים המייצרים אנרגיה, המניעה את חייהם של צמחים ובעלי חיים. מגנזיום הוא המינרל המאפשר בן השאר, כניסה של מים לתאים, מה שעושה את נחיצותו במי השתיה לחשוב במיוחד.

מגנזיום משפיע על יותר מ 300 תגובות מטבוליות בגוף. מחסור שלו יכול, אם כן, בקלות להוביל לבעיות בריאות.

עובדות בסיסיות על מגנזיום

מגנזיום הוא מרכיב טבעי חיוני לכל אורגניזמים חיים. הודות למנרל החיוני הזה, תהליכים מטבוליים מייצרים אנרגיה, אשר מניעה את חייהם של צמחים ובעלי חיים.

בצמחים, הוא נמצא בכלורופיל - עלה ירוק המאפשר את הפיכת פחמן דו חמצני לחמצן. זו הסיבה שמגנזיום נקרא אלמנט החיים.

  • מגנזיום הוא גם שמו הלטיני.
  • הוא התגלה על ידי סר האמפרי דייווי בשנת 1808.
  • הוא שייך ל- 10 היסודות המצויים בקרום כדור הארץ.
  • הוא נמצא בסלעים, כמו גם במי הים.
  • צמחים ירוקים הם מקור עשיר של מגנזיום

מגנזיום שימש למטרות ריפוי כבר ביוון העתיקה, באזור המכונה מגנזיה - המינרל נקרא על שם אזור זה, לאחר מכן . ההשלכות של מחסור במגנזיום בגוף האדם התגבשו לראשונה על ידי המדען E. ב Flink בשנת 1956.

האם אתה רוצה לגלות מה רמת המגנזיום בגופך? העזר במבחן השאלון הקצר שלנו!

למה מגנזיום חשוב לנו?

מגנזיום הוא מרכיב חיוני לקיום של כמעט 350 תגובות מטבוליות בגוף שלנו. מגנזיום נקשר לאנזימים שמשתתפים במטבוליזם של אנרגיה, סינתזה של חלבונים ודנ"א. הוא משחק תפקיד מפתח בקליטת סידן ואשלגן.

מה המשמעות של כל זה עבור הגוף שלנו? מגנזיום תומך בתפקוד תקין של השרירים והעצבים שלנו, תוך שמירה על קצב לב יציב ומערכת חיסונית חזקה. בשילוב עם סידן, הוא שומר על חוזק העצמות ושיניים בריאות .

עבור פעילות תקינה של גופך, יש צורך קבוע של- 25-30 גרם של מגנזיום בגוף שלך. את הנפח הגבוה ביותר של מגנזיום ניתן למצוא בעצמות (70%) ובשרירים (27%); נפח קטן יותר נמצא ברקמת השומן, בתאי הדם האדומים או בסרום הדם. האם ידעת כי מגנזיום היה המינרל השני הכי שכיח הנוכח בתאים שלנו לאחר אשלגן?

אילו בעיות בריאותיות יכול להיגרם על ידי חוסר במגנזיום ?

כמה מגנזיום אנחנו צריכים?

כדי לשמור על רמה אידיאלית של מגנזיום בגוף שלנו, אנחנו צריכים לצרוך כ 375 מ"ג של מגנזיום במזון שלנו ומשקאות מדי יום. ערך זה משתנה באופן טבעי במהלך חיינו.

כמה מגנזיום אתה צריך מדי יום?

(todo: add table here)

מהם הסימפטומים של מחסור במגנזיום?

הסמפטומים של חוסר במגנזיום זהים לתופעות שנגרמות ממחלות שונות ולכן אם בעיות הבריאות שלך לא נפתרת למרות שהגדלת את צריכת המגנזיום, עליך להתייעץ עם רופא. על מה לשים לב במיוחד, ומהם הסימפטומים השכיחים ביותר לחוסר במגנזיום: עייפות מתפרצת במהלך מאמץ פיזי, עייפות בוקר, ירידה ביכולת הריכוז, נדודי שינה, רגישות מוגברת ללחץ ודיכאון, כאבי ראש תכופים ודפיקות לב, התכווצויות שרירים, עפעפים רועדים, רוטטים, ציפורניים שבירות ונשירת שיער. מחסור במגנזיום מאופיין בסימפטומים הנגרמים ממחלות שמקורן באורח חיים, כמו לחץ דם גבוה, המטופל במשתנים, סכרת או שחמת הכבד (במיוחד באלכוהוליסטים). קשישים נחשבים קבוצה פגיעה, שכן הגוף שלהם אינו סופג מגנזיום בקלות, הם נוטלים לעיתים קרובות תרופות הפוגעות ביכולת הגוף לספוג מגנזיום. כיצד לשנות את התפריט על מנת להגדיל את צריכת המגנזיום ?

מדוע הדיאטה שלנו חסרה במגנזיום?

בשל שינוי האקלים, הצמחים שאנו מגדלים מכילים פחות מגנזיום. ניתן לייחס את תכולת המגנזיום הנמוכה לגשם חומצי יחד עם פיזור או אובדן המגנזיום מהקרקע וגידול בייצור החקלאי. בנוסף, במקרים רבים, הרכב התזונה שלנו מעכב את ספיגת המגנזיום המצוי בצורה מספקת במזון שאנו צורכים., דוגמה אופיינית היא סיבים, שומנים או חומצות שומן אשר נקשרים מגנזיום ובכך להפחית את היכולת של הגוף שלנו לספוג אותו.

מה יכול לעכב את המאמצים שלנו כדי לחדש את רמות המגנזיום שלנו?

  • צריכת מזון עם תכולה גבוהה של סידן, פוספטים ואבץ;
  • חסר בויטמין B1, B2 ו- B6;
  • גבוה תכולת סיבים בתזונה שלנו,
  • צריכה גבוהה של שומן ופחמימות.

מדוע עלינו לחדש את המגנזיום? קרא כיצד הוא מועיל לגוף שלך.

איך מגנזיום יכול לעזור לנו?

מגנזיום הוא מגבר חיוני כאשר מדובר ביצירת אנרגיה בגוף שלנו. הוא משפר את השימוש של חמצן על ידי התאים בגוף ומסייע לשמור על הגוף שלנו בריא. זאת הסיבה מדוע רמה טובה של מגנזיום בגוף שומר אותנו במצב פיזי ומנטלי חיובי. לחץ - בזמן מתח ותחת לחץ, תאי הגוף משחררים מגנזיום וסופגים סידן, מסיבה זאת אנחנו צריכים לחדש את מלאי המגנזיום בגוף במצבי לחץ. עייפות - מגנזיום מונע ביעילות עייפות ותשישות מכיוון שהוא תומך בזרימת דם נכונה משחרר שרירים מכווצים., ומקל מאד על כאבי ראש. ריכוז ומערכת העצבים המרכזית - מגנזיום חיוני לתפקוד הנכון של מע' העצבים המרכזית והמוח, הוא מסייע במקרים בהם נדרשת רמה גבוהה של ריכוז (בעבודה ובלימודים) התחדשות התאים- מגנזיום חיוני למערכת חלוקת התאים והתחדשותם תפקוד הלב- צריכת מגנזיום תקינה מפחיתה את ההסתברות לפתח יתר לחץ דם או הפרעות בקצב הלב. סוכרת - עבור חולי סוכרת מגנזיום חיוני, שכן הוא מסדיר את חילוף החומרים מסייע בייצור אינסולין ומשפיע באופן חיובי במקרים של סיבוכים הקשורים במחלת הסוכרת. מחקרים רבים קובעים וחוזרים שחולי סוכרת סובלים באופן מובהק מרמה נמוכה של מגנזיום בגופם ושעליהם לחדש ולהגדיל את צריכת המגנזיום לגופם באופן קבוע. ספורט - מגנזיום אחראי לייצור האנרגיה, מרגיע את השרירים ומסייע במניעה של התכווצות שרירים, הקפד לצרוך אותו במהלך האימון הגופני שלך. מינרלים אחרים- מחסור במגנזיום עשוי לפגוע באופן משמעותי בקליטתם של מינרלים אחרים בגוף, כגון אשלגן, פוספטים, סידן ןמכאן שמגנזיום שומר על עצמות ושיניים חזקות, ציפורניים ושיער בריא וחיוני.

אנו משתמשים בקובצי cookie כדי לבדוק ולמטב את ביצועי האתר. כמו כן, אנו משתפים את קובצי ה-cookie ברשתות החברתיות ועם שותפי הפרסום שלנו ואנליסטים והם עשויים לשלב אותם עם מידע אחר שנאסף ישירות ממך (המידע שאתה מספק) או כתוצאה מהשימוש שלך בשירותים שלהם. המידע שנאסף מקובצי cookie על-ידי חברת Karlovarské minerální vody, a. s.‎ אינו מכיל נתונים אישיים.‎ השימוש המתמשך שלך באתר אינטרנט זה מהווה את הסכמתך לשימוש שאנו עושים במידע זה.